Logo WMS


Prawa autorskie do tego dokumentu posiada  
©  1998-2011  Dariusz Wojdas.
Wszystkie prawa zastrzeżone. Zakaz kopiowania i rozpowszechniania oraz zakaz użytkowania w celach komercyjnych bez zgody autora.




Polski seryjny samochód super terenowy skonstruowany przez autora tej strony WWW - Funter 4x4x4 (link do strony)









Współczynnik wysilenia silnika benzynowego samochodu
(stosunek mocy do pojemności)
[pojemnosciowy wskaznik mocy]

 

PARAMETRY



KLASA SILNIKA

Współczynnik wysilenia (wws)

[ KM/100 cm3 ]

Współczynnik wysilenia (WS)

[ KM/liter ]

Uwagi


silniki tłokowe polskich samochodów osobowych

Warszawa
2,3 - 3,3
23 - 33
-
Syrena
3,6 - 4,7
36 - 47
-
126p
3,7
37
-
125p
5,0
50
-
Polonez 1.6
5,5
55
-


silniki tłokowe samochodów osobowych

przestarzałe
4,5
45
mało dynamiczne i dużo palą
nowoczesne
6,5
65
dynamiczne i oszczędne
doładowane
(turbo lub kompresor)
9,5
95
bardzo dynamiczne i oszczędne
sportowe wolnossące
10
100
przy bardzo dynamicznej jeździe duże zużycie paliwa i mniejsza trwałość
sportowe doładowane
(turbo + intercooler)
14
140
przy bardzo dynamicznej jeździe duże zużycie paliwa i mniejsza trwałość
S 2000 (wolnossące wyczynowe)
14
140
ogromna moc ale bardzo mała trwałość
wyczynowe wolnossące
16
160
ogromna moc ale bardzo mała trwałość
WRC (doładowane wyczynowe)
17
170
ogromna moc ale bardzo mała trwałość
F-1 (wolnossące)
30
300
ogromna moc ale bardzo mała trwałość
wyczynowe doładowane
30
300
ogromna moc ale bardzo mała trwałość
F-1 (doładowane)
85
850
ogromna moc ale bardzo mała trwałość
Dragster (paliwo Top Fuel)
120
1200
ogromna moc ale bardzo mała trwałość


silniki z obrotowym tłokiem samochodów osobowych

zwykłe
14
140
dynamiczne i dużo palą
sportowe
18
180
bardzo dynamiczne i dużo palą


silniki tłokowe samochodów terenowych

VW KdF 82 "Kubelwagen"
2,2
22
-
Willys MB
2,4
24
-
GAZ 67 "Czapajew"
1,6
16
-
przestarzałe silniki
S-ORV

od 2000 do 3000 cm3
3,0
30
bardzo dużo palą
nowoczesne silniki
S-ORV

od 2500 do 6000 cm3
4,7
47
dużo palą
niskopojemne silniki
ORV

od 1800 do 2500 cm3
7,0
70
dynamiczne i oszczędne
wysokopojemne silniki
ORV

od 3000 do 4500 cm3
5,8
58
bardzo dynamiczne i dużo palą
ORV wyczynowe - "Dakar"
od 3800 do 4000 cm3
7,0
70
ogromna moc ale bardzo mała trwałość
wysokopojemne silniki
SAV

od 3000 do 4500 cm3
8,0
80
bardzo dynamiczne i dużo palą
wysokopojemne silniki
doładowane SAV

od 3000 do 4500 cm3
9,5
95
bardzo dynamiczne i dużo palą
niskopojemne quad-y
ATV

8,0
80
bardzo dynamiczne
wysokopojemne quad-y
ATV

6,0
60
bardzo dynamiczne






Współczynnik wysilenia silnika Diesla samochodu (stosunek mocy do pojemności)

 

PARAMETRY



KLASA SILNIKA

Współczynnik wysilenia (wws)

[ KM/100 cm3 ]

Współczynnik wysilenia (WS)

[ KM/liter ]

Uwagi


silniki Diesla z mechanicznie sterowanym wtryskiem paliwa
samochodów osobowych

przestarzałe
(wolnossące, wtrysk pośredni)
3,5
35
mało dynamiczne, dużo palą i głośna praca
przestarzałe doładowane dla pojazdów do 3,5t
(wtrysk pośredni, turbo + intercooler)
4,6
46
dużo palą i głośna praca
doładowane dla pojazdów powyżej 12t
(wtrysk bezpośredni, turbo + intercooler)
2,7
24
mało dynamiczne, dużo palą i głośna praca
czołgi
(wtrysk bezpośredni, wolnossący)
1,8
18
bardzo dużo palą i głośna praca


doładowane silniki Diesla z elektronicznie sterowanym wysokociśnieniowym wtryskiem paliwa
samochodów osobowych

zwykłe
(turbo)
4,7
47
oszczędne
nowoczesne
(turbo + intercooler)
5,6 - 7,0
56 - 70
dynamiczne i oszczędne
sportowe
(turbo ze zmienną geometrią + intercooler)
7,5 - 8,5
75 - 85
przy bardzo dynamicznej jeździe duże zużycie paliwa i mniejsza trwałość
wyczynowe
(turbo ze zmienną geometrią + intercooler)
9,5
95
ogromna moc ale bardzo mała trwałość
wyczynowe wysokopojemne
(turbo ze zmienną geometrią + intercooler)
12,5
125
ogromna moc ale bardzo mała trwałość


doładowane silniki Diesla samochodów terenowych

przestarzałe silniki
S-ORV

3,5
35
mało dynamiczne, dużo palą i głośna praca
wysokopojemne silniki
S-ORV i ORV

od 3000 do 4500 cm3
5,2
52
bardzo dynamiczne i dużo palą
niskopojemne silniki
ORV

od 1800 do 2500 cm3
6,0
60
dynamiczne i oszczędne
ORV wyczynowe - "Dakar"
od 2500 do 3000 cm3
10,5
105
ogromna moc ale bardzo mała trwałość


doładowane silniki Diesla z elektronicznie sterowanym wysokociśnieniowym wtryskiem paliwa
samochodów ciężarowych

dostawcze zwykłe
(do 3,5 t)
4,2
42
oszczędne
dostawcze mocne
(do 3,5 t)
5,2
52
dynamiczne i oszczędne
ciężarowe
(do 16 t)
4,3
43
trwałe
duże ciężarowe
(do 48 t)
3,0
30
bardzo trwałe
mocne, duże ciężarowe
(do 48 t)
3,7
37
dynamiczne, bardzo trwałe
duże ciężarowo-terenowe
(do 42 t)
3,7
37
-
ciagniki nadgabarytowe
3,8
38
odporne na przegrzanie
wyczynowe
ciężarowo-terenowe
4,2
42
bardzo dynamiczne
autobusy turystyczne
3,3
33
dynamiczne, bardzo trwałe
autobusy międzymiastowe
2,6
26
trwałe
autobusy miejskie
2,3
23
trwałe
ciagniki rolnicze
3,0
30
trwałe





Trwałość silników benzynowych i Diesla

 

RODZAJ SILNIKA


PARAMETRY


Średni przebieg do pierwszego remontu


silniki benzynowe polskich samochodów osobowych

Fiat 126p
80 tys. km
Fiat 125p
120 tys. km
Polonez 1.6
150 tys. km


silniki benzynowe samochodów osobowych i terenowych

normalne [wws < 7]
poj. silnika od 800 cm3 do 1200 cm3
200 tys. km
normalne [wws < 7]
poj. silnika od 1300 cm3 do 1600 cm3
300 tys. km
normalne [wws < 7]
poj. silnika od 1800 cm3 do 2500 cm3
400 tys. km
normalne [wws < 7]
poj. silnika od 3000 cm3 do 4500 cm3
500 tys. km
sportowe [wws >= 10]
poj. silnika od 1800 cm3 do 2500 cm3
200 tys. km


silniki Diesla samochodów osobowych i terenowych

wolnossące (bez turbo [wws = 3,5])
poj. silnika od 1900 cm3 do 2500 cm3
500 tys. km
zwykłe doładowane (turbo [wws = 4,7])
poj. silnika od 1900 cm3 do 2500 cm3
350 tys. km
zwykłe doładowane (turbo [wws = 4,7])
poj. silnika od 1200 cm3 do 1700 cm3
300 tys. km
doładowane z chłodnicą (turbo + intercooler [wws = 5,6])
poj. silnika od 1900 cm3 do 2500 cm3
300 tys. km
doładowane z chłodnicą (turbo + intercooler [wws = 5,6])
poj. silnika od 1200 cm3 do 1700 cm3
250 tys. km
sportowe doładowane (turbo VTG + intercooler [wws = 7,0])
poj. silnika od 1900 cm3 do 2500 cm3
250 tys. km
sportowe doładowane (turbo VTG + intercooler [wws = 7,0])
poj. silnika od 1200 cm3 do 1700 cm3
200 tys. km


silniki Diesla samochodów ciężarowych

dostawcze zwykłe (turbo [wws = 4,2])
poj. silnika od 1900 cm3 do 2400 cm3
400 tys. km
dostawcze zwykłe (turbo [wws = 4,2])
poj. silnika od 2500 cm3 do 3000 cm3
500 tys. km
dostawcze wzmocnione (turbo [wws = 5,2])
poj. silnika od 1900 cm3 do 2400 cm3
350 tys. km
dostawcze wzmocnione (turbo [wws = 5,2])
poj. silnika od 2500 cm3 do 3000 cm3
400 tys. km
ciężarowe (turbo [wws = 4,3])
poj. silnika od 4000 cm3 do 8000 cm3
600 tys. km
ciężarowe budowlane (turbo [wws = 3,7])
poj. silnika od 12000 cm3 do 16000 cm3
600 tys. km
ciężarowe długodystansowe (turbo [wws = 3,7])
poj. silnika od 12000 cm3 do 16000 cm3
1,2 mln. km
autobusy turystyczne (turbo [wws = 3,3])
poj. silnika od 12000 cm3 do 16000 cm3
1,5 mln. km
czołgi [wws = 4,7]
do 10.000 km







Strona główna
Strona główna :
www.wojdas.24x7.pl
Kontakt e-mail
e-mail :
wojdas@24x7.pl
Kontakt telefoniczny
telefon :
+48 602 759 783

Strona utworzona dnia
15 wrzesnia 2003 r.
ostatnia aktualizacja

przez Safe NET Prudnik