Prawa autorskie do tego dokumentu posiada
© 1998-2004 Dariusz Wojdas.
Wszystkie prawa zastrzeżone. Zakaz kopiowania i rozpowszechniania
oraz zakaz użytkowania w celach komercyjnych bez zgody autora.
opracowany na podstawie
własnych obliczeń, wieloletnich doświadczeń w zakresie tuning-ów
przez mgr inż. mechaniki
Dariusza Wojdasa specjalisty czołgowo-samochodowego,
licencjonowanego Kierowcy
Rajdowego
oraz Sędziego Sportowego i Technicznego stopnia międzynarodowego PZM.
1. Silnik z osprzętem :
głowica, kolektory, cylindry i tłoki :
- zmiana stopnia sprężania
- zmiana kształtów i wielkości kanałów
- zmiana kształtu komory spalania
- zmiana wielkości powierzchni tłoka
- zmiana momentów bezwładności tłoka
- zmiana pojemności cylindrów
kadłub, wał korbowy, korbowody :
- zmiana skoku tłoka
- zmiana momentów bezwładności wału i korbowodów
- zmiana wyważenia elementów obrotowych
- zmiany w odprowadzenia ciepła oleju w kadłubie
koło zamachowe :
- zmiana momentu bezwładności
- zmiana wyważenia
rozrząd :
- zmiana kształtu zaworów
- zmiana wartości kątowych faz
- zmiana czasoprzekrojów i przyśpieszeń
układ zapłonowy :
- zmiana ustawień i rodzaju świec zapłonowych
- zmiana napięcia wyładowania
- zmiana energii wyładowania
- zmiana ustawienia statycznego wyprzedzenia zapłonu
- zmiany charakterystyk poszczególnych regulatorów
- zmiana sumarycznej charakterystyki wyprzedzenia zapłonu
gaźnik lub wtryski :
- zmiana strat przepływu gaźnika
- zmiana ilości i jakości mieszanki gaźnika
- zmiana ustawień sumarycznych gaźnika
- zwiększenie czasu i ciśnienia wtrysku
- zmiana charakterystyki wtrysku
filtr powietrza i przewody dolotowe :
- zmiana strat przepływu filtra
- zmiany w przewodach dolotowych
turbina, kompresor i chłodnica powietrza :
- zmiana ciśnienia turbiny
- zmiany charakterystyki turbiny
- dodatkowe obniżanie temperatury w chłodnicy powietrza
układ wydechu :
- zmiany prowadzenia, średnic i długości przewodów
- zmiany w tłumiku
układ chłodzenia :
- zmiana temperatury pracy silnika
- zmiana intensywności chłodzenia
układ elektryczny :
- zmiana w charakterystyce komputera
- zmiana w obwodzie ładowania
2. Układ przeniesienia napędu :
sprzęgło :
- zmiany w tarczy sprzęgowej i docisku
skrzynia biegów :
- zmiana przełożeń
- zmiana zarysu zębów
przekładnia główna :
- zmiana przełożeń
- zmiana zarysu zębów
mechanizm różnicowy :
- zmiana momentu zadziałania
3. Podwozie :
zawieszenie :
- zmiany w elementach sprężystych
- zmiany w elementach tłumiących
- zmiany w ustawieniu geometrii
koła i ogumienie:
- zmiana rodzaju i ciśnienia ogumienia
- zmiana rodzaju i mocowania obręczy
hamulce :
- zmiana okładzin lub klocków
- zmiany w chłodzeniu elementów trących
4. Wyposażenie dodatkowe :
homologowane przez FIA :
- klatki bezpieczeństwa
- kierownice
- siatki boczne
- szelkowe pasy bezpieczeństwa
- fotele kubełkowe
- kaski
- bieliznę i kombinezony
- wyłączniki prądu
- systemy gaśnicze
- zabezpieczenia pokryw samochodu
- dodatkowe oświetlenie :
- lampy halogenowe dalekosiężne
- lampy halogenowe przeciwmgłowe
- lampki oświetlenia wnętrza
5. Eksploatacja :
- akcesoria i materiały eksploatacyjne zalecane przez WMS
- przeglądy OT według zaleceń WMS
Strona główna : www.wojdas.24x7.pl |
e-mail : wojdas@24x7.pl |
telefon : +48 602 759 783 |
Strona utworzona dnia
15 maja 2000 r.
ostatnia aktualizacja
przez Safe NET Prudnik