Logo WMS


Prawa autorskie do tego dokumentu posiada  
©  1998-2021  Dariusz Wojdas.
Wszystkie prawa zastrzeżone. Zakaz kopiowania i rozpowszechniania oraz zakaz użytkowania w celach komercyjnych bez zgody autora.





Polski seryjny samochód super terenowy skonstruowany przez autora tej strony WWW - Funter 4x4x4 (link do strony)





Budowa poszczególnych samochodów hybrydowych 4x4 i elektrycznych 4x4


- kolor zielony nazwy napędu - napęd pomiędzy osiami jest realizowany elektrycznie - brak wału napędowego
np: E-Four, S-AWC[Twin Motor 4WD], HYbrid4, HYBRID AWD, E-boost, Sport Hybrid SH-AWD, eDrive, AWD-i, AWD


- kolor niebieski nazwy napędu - napęd pomiędzy osiami jest realizowany mechanicznie z wałem napędowym





MODELE
TERENOWE
RAMA
NOŚNA
SZTYWNA
UKŁAD
NAPĘDU
ILOŚĆ
DYFER
NAPĘD
STAŁY
AUTOMAT
DOŁĄCZANA TYLNA OŚ
2H
AUTOMAT
DOŁĄCZANA PRZEDNIA OŚ
4H
LSD/MCU
4H
z VCU
4H
LOCK
4L
DYFER
LSD
DYFER
z VCU
DYFER
LOCK
KONTR
TRAKC
KONTR
TORU
PNEUMAT
ZAWIESZ
LAND-ROVER
Defender II
110
PHEV
[MY20]
wbudow
ALU
-
wzdłużny
3
Terrain Response
-
-
-
E-diff
-
+
S
tył
E-diff
-
-
ETC
+ TR
DSC
+ TV
przód
tył
LAND-ROVER
Defender II
110
PHEV
[MY20]
wbudow
ALU
-
wzdłużny
3
Configurable Terrain Response
-
-
-
E-diff
-
+
S
tył
E-diff
-
tył
ETC
+ TR
DSC
+ TV
przód
tył
JEEP
Wrangler IV 4xe
[JL]
+
przód
tył
wzdłużny
2
-
-
+
Selec-Trac III Active 4WD
+
-
+
+
-
-
-
BLD
ESC
-
JEEP
Wrangler IV 4xe
[JL]
+
przód
tył
wzdłużny
2
-
-
+
Selec-Trac III Active 4WD
+
-
+
+
tył
-
-
BLD
ESC
-
JEEP
Wrangler IV 4xe
[JL]
Rubicon
+
przód
tył
wzdłużny
2
-
-
+
Rock-Trac Active 4WD
+
-
+
+
-
-
przód
tył
BLD
ESC
-

MODELE
sportowe/duże
SUV
RAMA
NOŚNA
SZTYWNA
UKŁAD
NAPĘDU
ILOŚĆ
DYFER
NAPĘD
STAŁY
AUTOMAT
DOŁĄCZANA TYLNA OŚ
2H
AUTOMAT
DOŁĄCZANA PRZEDNIA OŚ
4H
LSD/MCU
4H
z VCU
4H
LOCK
4L
DYFER
LSD
DYFER
z VCU
DYFER
LOCK
KONTR
TRAKC
KONTR
TORU
PNEUMAT
ZAWIESZ
LAND-ROVER
Range Rover IV
Hybrid
[L405]
[MY16]
wbudow
ALU
-
wzdłużny
3
Terrain Response
-
-
-
E-diff
-
+
S
tył
E-diff
-
-
ETC
+ TR
DSC
przód
tył
LAND-ROVER
Range Rover IV
PHEV
[L405]
[MY18]
wbudow
ALU
-
wzdłużny
3
Terrain Response
-
-
-
E-diff
-
+
S
tył
E-diff
-
-
ETC
+ TR
DSC
przód
tył
LAND-ROVER
Range Rover Sport II
Hybrid
[MY16]
wbudow
ALU
-
wzdłużny
3
Terrain Response
-
-
-
E-diff
-
+
S
tył
E-diff
-
-
ETC
+ TR
DSC
+ TV
przód
tył
LAND-ROVER
Range Rover Sport II
PHEV
[MY18]
wbudow
ALU
-
wzdłużny
3
Terrain Response
-
-
-
E-diff
-
+
S
tył
E-diff
-
-
ETC
+ TR
DSC
+ TV
przód
tył
MERCEDES
GLE I
500 e
[W 166 FL]
wbudow
-
wzdłużny
3
4MATIC
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
4ETS
ESP
przód
tył
MERCEDES
GLE II
350 de
[V 167]
wbudow
-
wzdłużny
3
4MATIC
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
4ETS
ESP
przód
tył
MERCEDES
GLE II
350 e
[V 167]
wbudow
-
wzdłużny
3
4MATIC
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
4ETS
ESP
przód
tył
MERCEDES
GLE II Coupe
350 de
[C 167]
wbudow
-
wzdłużny
3
4MATIC
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
4ETS
ESP
przód
tył
MERCEDES
GLE II Coupe
350 e
[C 167]
wbudow
-
wzdłużny
3
4MATIC
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
4ETS
ESP
przód
tył
BMW
X5 40e
iPerformance
[F15]
wbudow
-
wzdłużny
2
-
-
-
xDrive
+
-
-
-
-
-
-
DTC
DSC
tył
BMW
X5 45e
[G05]
wbudow
-
wzdłużny
2
-
-
-
xDrive
+
-
-
-
-
-
-
DTC
DSC
przód
tył
BMW
X6
ActiveHybrid
[E72]
wbudow
-
wzdłużny
2
-
-
-
xDrive + DPC
+
-
-
-
tył
DPC
-
-
DTC
DSC
przód
tył
VOLVO
XC-90 II
Plug-in Hybrid
-
-
poprzeczny
2
-
HYBRID AWD
-
-
-
-
-
-
-
-
-
STC
ESC
+ CTC
przód
tył
PORSCHE
Cayenne II
Hybrid
[92A]
wbudow
-
wzdłużny
3
PTM
[Torsen]
-
-
-
+
-
-
-
-
-
-
PTM,
ABD
PSM
przód
tył
PORSCHE
Cayenne II
e-hybrid
[92A]
wbudow
-
wzdłużny
3
PTM
[Torsen]
-
-
-
+
-
-
-
-
-
-
PTM,
ABD
PSM
przód
tył
PORSCHE
Cayenne III
e-hybrid
[9YA]
wbudow
-
wzdłużny
2
-
-
-
PTM
[EMCU]
+
-
-
-
-
-
-
PTM,
ABD
PSM
przód
tył
PORSCHE
Cayenne III
Turbo S
e-hybrid
[9YA]
wbudow
-
wzdłużny
2
-
-
-
PTM
[EMCU]
+
-
-
-
tył
ELSD
-
-
PTM,
ABD
PSM
+ PTV Plus
przód
tył
PORSCHE
Cayenne Coupe
e-hybrid
[9YB]
wbudow
-
wzdłużny
2
-
-
-
PTM
[EMCU]
+
-
-
-
-
-
-
PTM,
ABD
PSM
przód
tył
PORSCHE
Cayenne Coupe
Turbo S
e-hybrid
[9YB]
wbudow
-
wzdłużny
2
-
-
-
PTM
[EMCU]
+
-
-
-
tył
ELSD
-
-
PTM,
ABD
PSM
+ PTV Plus
przód
tył
VOLKSWAGEN
Touareg II
Hybrid
wbudow
-
wzdłużny
3
4MOTION
[Torsen]
-
-
-
+
-
-
-
-
-
-
ASR,
EDS
ESP
przód
tył
VOLKSWAGEN
Touareg III
eHybrid
wbudow
-
wzdłużny
3
4MOTION
[Torsen]
-
-
-
+
-
-
-
-
-
-
ASR,
EDS
ESC
przód
tył
AUDI
Q7 e-tron
II
wbudow
-
wzdłużny
3
quattro
[Torsen]
-
-
-
+
-
-
-
-
-
-
ASR,
EDL
ESC
przód
tył
AUDI
Q7 e
II
wbudow
-
wzdłużny
3
quattro
[Torsen]
-
-
-
+
-
-
-
-
-
-
ASR,
EDL
ESC
przód
tył
AUDI
Q8 e
wbudow
-
wzdłużny
3
quattro
[Torsen]
-
-
-
+
-
-
-
-
-
-
ASR,
EDL
ESC
przód
tył
BENTLEY
Bentayga
Hybrid
wbudow
-
wzdłużny
3
Permanent AWD
[Torsen]
-
-
-
+
-
-
-
-
-
-
ASR,
EDS
ESC
przód
tył
LEXUS
RX 400h
-
-
poprzeczny
2
-
E-Four
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TRC
VSC,
VDIM
-
LEXUS
RX 450h I
-
-
poprzeczny
2
-
E-Four
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TRC
VSC,
VDIM
przód
tył
LEXUS
RX 450h II
-
-
poprzeczny
2
-
E-Four
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TRC
VSC,
VDIM
-
TOYOTA
Highlander I
HYBRID
-
-
poprzeczny
2
-
E-Four
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TRC
VSC,
VDIM
-
TOYOTA
Highlander II
HYBRID
-
-
poprzeczny
2
-
E-Four
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TRC
VSC+,
VDIM
-
TOYOTA
Highlander III
HYBRID
-
-
poprzeczny
2
-
AWD-i
[E-Four]
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TRC
VSC+,
VDIM
-
TOYOTA
Highlander IV
HYBRID
-
-
poprzeczny
2
-
AWD-i
[E-Four]
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TRC
VSC+,
VDIM
-
TOYOTA
Harrier II
HYBRID
-
-
poprzeczny
2
-
E-Four
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TRC
VSC,
VDIM
-
TOYOTA
Kluger
HYBRID
-
-
poprzeczny
2
-
E-Four
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TRC
VSC,
VDIM
-
INFINITI
QX60
Hybrid AWD
-
-
poprzeczny
2
-
All Mode 4x4-i
-
-
+
-
-
-
-
-
-
TCS
VDC
-
NISSAN
Pathfinder IV
Hybrid
-
-
poprzeczny
2
-
All Mode 4x4-i
-
-
+
-
+
-
-
-
-
TCS
VDC
-
NISSAN
Murano III
Hybrid
-
-
poprzeczny
2
-
All Mode 4x4
-
-
+
-
+
-
-
-
-
TCS,
ABLSD
VDC
-
ACURA
MDX III
Sport Hybrid
-
-
poprzeczny
1
-
Sport Hybrid SH-AWD
-
-
-
-
-
-
tył elektrycznie
-
-
TCS
VSA
+ AHA
+ ETV
-
KIA
Sorento IV
hybrid
-
-
poprzeczny
2
-
DynaMax 4WD
-
-
+
-
-
-
-
-
-
TCS
+ TMS
ESC
-
KIA
Sorento IV
plug-in hybrid
-
-
poprzeczny
2
-
DynaMax 4WD
-
-
+
-
-
-
-
-
-
TCS
+ TMS
ESC
-
DODGE
Durango II
Hybrid
+
tył
wzdłużny
2
-
-
-
On-Demand
+
-
-
-
-
-
-
ASTC
ESP
-
CHRYSLER
Aspen
Hybrid
+
tył
wzdłużny
2
-
-
-
On-Demand
+
-
-
-
-
-
-
ASTC
ESP
-
CADILLAC
Escalade III
Hybrid
+
tył
wzdłużny
3
4WD
-
-
-
-
-
+
+
tył
-
-
TC
StabiliTrak
-
CHEVROLET
Tahoe III
Hybrid
+
tył
wzdłużny
2
-
-
+
Autotrac
+
-
+
+
-
-
-
TC
StabiliTrak
-
GMC
Yukon III
Hybrid
+
tył
wzdłużny
2
-
-
+
4WD
+
-
+
+
tył
-
-
TC
StabiliTrak
tył
FORD
Explorer VI
Plug-in Hybrid
+
-
wzdłużny
2
-
-
-
IAWD
+
-
-
-
-
-
-
TCS
+ TMS
ESC
-
FORD
Explorer VI
Hybrid
+
-
wzdłużny
2
-
-
-
4WD
+
-
-
-
-
-
-
TCS
+ TMS
AdvanceTrac
-
LINCOLN
Aviator II
Hybrid
+
-
wzdłużny
2
-
-
-
4WD
+
-
-
-
-
-
-
TCS
+ LDM
AdvanceTrac
przód
tył
TESLA
X
Electric AWD
-
-
2 silniki elektryczne
2
AWD Dual Motor
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TC
ESC
przód
tył

MODELE
SUT
[Pickup]
RAMA
NOŚNA
SZTYWNA
UKŁAD
NAPĘDU
ILOŚĆ
DYFER
NAPĘD
STAŁY
AUTOMAT
DOŁĄCZANA TYLNA OŚ
2H
AUTOMAT
DOŁĄCZANA PRZEDNIA OŚ
4H
LSD/MCU
4H
z VCU
4H
LOCK
4L
DYFER
LSD
DYFER
z VCU
DYFER
LOCK
KONTR
TRAKC
KONTR
TORU
PNEUMAT
ZAWIESZ
GMC
Sierra II
Hybrid
+
tył
wzdłużny
2
-
-
+
AutoTrac
+
-
+
+
tył
-
-
TC
StabiliTrak
-
CHEVROLET
Silverado II
Hybrid
+
tył
wzdłużny
2
-
-
+
Autotrac
+
-
+
+
tył
-
-
TC
StabiliTrak
-
FORD
F-150 XIV
Hybrid
+
tył
wzdłużny
2
-
-
+
-
-
-
+
+
-
-
tył
TCS
+ SDM
AdvanceTrac
-
FORD
F-150 XIV
Hybrid
+
tył
wzdłużny
2
-
-
+
Torque-On-Demand
+
-
+
+
-
-
tył
TCS
+ SDM
AdvanceTrac
-

MODELE
średnie
SUV
RAMA
NOŚNA
SZTYWNA
UKŁAD
NAPĘDU
ILOŚĆ
DYFER
NAPĘD
STAŁY
AUTOMAT
DOŁĄCZANA TYLNA OŚ
2H
AUTOMAT
DOŁĄCZANA PRZEDNIA OŚ
4H
LSD/MCU
4H
z VCU
4H
LOCK
4L
DYFER
LSD
DYFER
z VCU
DYFER
LOCK
KONTR
TRAKC
KONTR
TORU
PNEUMAT
ZAWIESZ
TOYOTA
RAV4 IV
HYBRID
-
-
poprzeczny
2
-
AWD-i
[E-Four]
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TRC
VSC+
-
LEXUS
NX 300h
-
-
poprzeczny
2
-
E-Four
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TRC
VSC
-
TOYOTA
RAV4 V
HYBRID
-
-
poprzeczny
2
-
AWD-i
[E-Four]
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TRC
VSC+
(AIM)
-
LEXUS
NX 350h
-
-
poprzeczny
2
-
E-Four
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TRC
VSC
-
TOYOTA
RAV4 V
PLUG-IN HYBRID
-
-
poprzeczny
2
-
AWD-i
[E-Four]
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TRC
VSC+
(AIM)
-
LEXUS
NX 450h+
-
-
poprzeczny
2
-
E-Four
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TRC
VSC
-
SUZUKI
Across
PLUG-IN HYBRID
-
-
poprzeczny
2
-
E-Four
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TRC
VSC+
(AIM)
-
HONDA
CR-V V
Hybrid
-
-
poprzeczny
2
-
Real Time 4WD
E-DPS
-
-
+
-
-
-
-
-
-
TCS
VSA
-
NISSAN
Rogue II
Hybrid
-
-
poprzeczny
2
-
All Mode 4x4-i
-
-
+
-
+
-
-
-
-
TCS
VDC
+ ATC
-
NISSAN
Ariya
-
-
2 silniki elektryczne
2
e-4ORCE
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TCS
VDC
+ ATC
-
AUDI
Q5 hybrid
I
-
-
wzdłużny
3
quattro
[Torsen]
-
-
-
+
-
-
-
-
-
-
ASR,
EDL
ESP
-
AUDI
Q5 e
II
-
-
wzdłużny
2
-
quattro ultra
-
-
+
-
-
-
-
-
-
ASR,
EDL
ESC
przód
tył
AUDI
Q5 e
Sportback
II
-
-
wzdłużny
2
-
quattro ultra
-
-
+
-
-
-
-
-
-
ASR,
EDL
ESC
przód
tył
AUDI
Q4
e-tron
-
-
2 silniki elektryczne
2
e-quattro
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
eASR,
EDL
ESC
-
AUDI
Q4
Sportback
e-tron
-
-
2 silniki elektryczne
2
e-quattro
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
eASR,
EDL
ESC
-
MERCEDES
GLC
350 e
-
-
wzdłużny
3
4MATIC
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ASR,
4ETS
ESP
-
MERCEDES
GLC
300 e
-
-
wzdłużny
3
4MATIC
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ASR,
4ETS
ESP
przód
tył
MERCEDES
GLC
300 de
-
-
wzdłużny
3
4MATIC
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ASR,
4ETS
ESP
przód
tył
MERCEDES
GLC Coupe
350 e
-
-
wzdłużny
3
4MATIC
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ASR,
4ETS
ESP
-
MERCEDES
GLC Coupe
300 e
-
-
wzdłużny
3
4MATIC
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ASR,
4ETS
ESP
przód
tył
MERCEDES
GLC Coupe
300 de
-
-
wzdłużny
3
4MATIC
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ASR,
4ETS
ESP
przód
tył
MERCEDES
EQC 400
-
-
2 silniki elektryczne
2
4MATIC
[eATS]
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ASR,
4ETS
ESP
-
LAND-ROVER
Discovery Sport
II
PHEV
[MY20]
-
-
poprzeczny
2
-
Terrain Response
(PHEV)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ETC
+ TR
DSC
+ TV
-
VOLVO
XC-60 II
Plug-in Hybrid
-
-
poprzeczny
2
-
HYBRID AWD
-
-
-
-
-
-
-
-
-
STC
ESC
+ CTC
przód
tył
PEUGEOT
3008
II
-
-
poprzeczny
2
-
HYbrid4
benzyna
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ASR
ESP
-
DS
DS7
Crossback
E-Tense 4x4
-
-
poprzeczny
2
-
Hybrid4
benzyna
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ASR
ESP
-
OPEL
Grandland X
HYBRID4
-
-
poprzeczny
2
-
Hybrid4
benzyna
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ASR
ESP
-
HYUNDAI
Santa Fe IV
(FL)
hybrid
-
-
poprzeczny
2
-
HTRAC
[DynaMax 4WD]
-
-
+
-
-
-
-
-
-
TCS
+ TMS
ESC
+ DTVC
-
HYUNDAI
Santa Fe IV
(FL)
plug-in hybrid
-
-
poprzeczny
2
-
HTRAC
[DynaMax 4WD]
-
-
+
-
-
-
-
-
-
TCS
+ TMS
ESC
+ DTVC
-
HYUNDAI
Tucson III
hybrid
-
-
poprzeczny
2
-
HTRAC
[DynaMax 4WD]
-
-
+
-
-
-
-
-
-
TCS
+ TMS
ESC
+ DTVC
-
HYUNDAI
Tucson III
plug-in hybrid
-
-
poprzeczny
2
-
HTRAC
[DynaMax 4WD]
-
-
+
-
-
-
-
-
-
TCS
+ TMS
ESC
+ DTVC
-
FORD
Escape I
Hybrid
-
-
poprzeczny
2
-
Intelligent 4WD
-
-
+
-
+
-
-
-
-
-
-
-
MERCURY
Mariner I
Hybrid
-
-
poprzeczny
2
-
Intelligent 4WD
-
-
+
-
+
-
-
-
-
-
-
-
FORD
Escape II
Hybrid
-
-
poprzeczny
2
-
Intelligent 4WD
-
-
+
-
-
-
-
-
-
TCS
AdvanceTrac
-
MERCURY
Mariner II
Hybrid
-
-
poprzeczny
2
-
Intelligent 4WD
-
-
+
-
-
-
-
-
-
TCS
AdvanceTrac
-
FORD
Escape IV
Hybrid
-
-
poprzeczny
2
-
IAWD with AWD Disconnect
-
-
+
-
-
-
-
-
-
TCS
AdvanceTrac
+ TVC
-
FORD
Kuga III
Hybrid
-
-
poprzeczny
2
-
IAWD
[Haldex]
-
-
+
-
-
-
-
-
-
TCS
ESC
+ TVC
-
TESLA
Y
Electric AWD
-
-
2 silniki elektryczne
2
AWD Dual Motor
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TC
ESC
-

MODELE
SUW
RAMA
NOŚNA
SZTYWNA
UKŁAD
NAPĘDU
ILOŚĆ
DYFER
NAPĘD
STAŁY
AUTOMAT
DOŁĄCZANA TYLNA OŚ
2H
AUTOMAT
DOŁĄCZANA PRZEDNIA OŚ
4H
LSD/MCU
4H
z VCU
4H
LOCK
4L
DYFER
LSD
DYFER
z VCU
DYFER
LOCK
KONTR
TRAKC
KONTR
TORU
PNEUMAT
ZAWIESZ
MITSUBISHI
Outlander III
PHEV
I
-
-
poprzeczny
2
S-AWC
[Twin Motor 4WD]
S-AWC
[Twin Motor 4WD]
-
-
-
-
+
-
-
-
-
TCL
ASC
+ AYC-B
-
MITSUBISHI
Outlander III
PHEV
II
-
-
poprzeczny
2
S-AWC
[Twin Motor 4WD]
S-AWC
[Twin Motor 4WD]
-
-
-
-
+
-
-
-
-
TCL
ASC
+ AYC-B
-
TOYOTA
Venza II
HYBRID
-
-
poprzeczny
2
-
E-Four
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TRC
VSC+
(AIM)
-
PEUGEOT
508 RXH
-
-
poprzeczny
2
-
HYbrid4
Diesel
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ASR
ESP
-
SUBARU
Forester V
e-BOXER

(CVT)
-
-
wzdłużny
2
-
ACT-4
-
-
+
-
-
-
-
-
-
TCS
VDCS
+ ATV
-
JEEP
Compass II
4xe
-
-
poprzeczny
2
-
4xe
-
-
-
-
+
-
-
-
-
ASTC,
BLD
+ Selec-Terrain
ESC
-
JEEP
Compass II
4xe
Trailhawk
-
-
poprzeczny
2
-
4xe
-
-
-
-
+
-
-
-
-
ASTC,
BLD
+ Selec-Terrain
ESC
-
BMW
X1 25e
[F48]
-
-
poprzeczny
2
-
eDrive
-
-
-
-
-
-
-
-
-
DTC
DSC
+ PC
-
BMW
X2 25e
[F39]
-
-
poprzeczny
2
-
eDrive
-
-
-
-
-
-
-
-
-
DTC
DSC
+ PC
-
BMW
X3 30e
[G01]
-
-
wzdłużny
2
-
-
-
xDrive
+
-
-
-
-
-
-
DTC
DSC
+ PC
-
LAND-ROVER
Range Rover
Velar
PHEV
[MY20]
-
-
wzdłużny
2
-
-
-
Terrain Response
[IDD]
+
-
-
-
-
-
-
ETC
+ TR
DSC
+ TV
-
JAGUAR
F-Pace
Plug-in Hybrid
[MY20]
-
-
wzdłużny
2
-
-
-
IDD
+
-
-
-
-
-
-
TC
DSC
+ TV
-
AUDI
e-tron
-
-
2 silniki elektryczne
2
e-quattro
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
eASR,
EDL
ESC
przód
tył
AUDI
e-tron
Sportback
-
-
2 silniki elektryczne
2
e-quattro
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
eASR,
EDL
ESC
przód
tył
AUDI
e-tron S
-
-
3 silniki elektryczne
1
e-quattro
-
-
-
-
-
-
-
tył elektrycznie
-
-
eASR,
EDL
ESC
+ TCM
przód
tył
AUDI
e-tron S
Sportback
-
-
3 silniki elektryczne
1
e-quattro
-
-
-
-
-
-
-
tył elektrycznie
-
-
eASR,
EDL
ESC
+ TCM
przód
tył
FORD
Mustang
Mach-E
-
-
2 silniki elektryczne
2
eAWD
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TCS
ESC
+ TVC
-
SKODA
Enyaq iV
-
-
2 silniki elektryczne
2
Electric
AWD
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ASR
ESC
+ XDS
-

MODELE
kompaktowe CUV
RAMA
NOŚNA
SZTYWNA
UKŁAD
NAPĘDU
ILOŚĆ
DYFER
NAPĘD
STAŁY
AUTOMAT
DOŁĄCZANA TYLNA OŚ
2H
AUTOMAT
DOŁĄCZANA PRZEDNIA OŚ
4H
LSD/MCU
4H
z VCU
4H
LOCK
4L
DYFER
LSD
DYFER
z VCU
DYFER
LOCK
KONTR
TRAKC
KONTR
TORU
PNEUMAT
ZAWIESZ
PEUGEOT
3008
I
-
-
poprzeczny
2
-
HYbrid4
Diesel
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ASR
ESP
-
SUBARU
XV
I
Hybrid

(CVT)
-
-
wzdłużny
2
-
ACT-4
-
-
+
-
-
-
-
-
-
TCS
VDCS
-
SUBARU
XV
II
Hybrid

(CVT)
-
-
wzdłużny
2
-
ACT-4
-
-
+
-
-
-
-
-
-
TCS
VDCS
+ ATV
-
SUBARU
XV
II
e-BOXER

(CVT)
-
-
wzdłużny
2
-
ACT-4
-
-
+
-
-
-
-
-
-
TCS
VDCS
+ ATV
-
MINI
E Countryman II
-
-
poprzeczny
2
-
ALL4
[eDrive]
-
-
-
-
-
-
-
-
-
DTC
DSC
+ PC
-
LEXUS
UX 250h
-
-
poprzeczny
2
-
E-Four
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TRC
VSC
-
TOYOTA
Yaris IV
Cross Hybrid
-
-
poprzeczny
2
-
AWD-i
[E-Four]
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TRC
VSC
-
MITSUBISHI
Eclipse Cross
PHEV
-
-
poprzeczny
2
S-AWC
[Twin Motor 4WD]
S-AWC
[Twin Motor 4WD]
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TCL
ASC
+ AYC-B
-
LAND-ROVER
Range Rover Evoque II
PHEV
[MY20]
-
-
poprzeczny
2
-
Terrain Response
(PHEV)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ETC
+ TR
DSC
+ TV
-
JAGUAR
E-Pace
Plug-in Hybrid
[MY20]
-
-
poprzeczny
2
-
(PHEV)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ETC
DSC
+ TV
-
JEEP
Renegade 4xe
-
-
poprzeczny
2
-
4xe
-
-
-
-
+
-
-
-
-
ASTC,
BLD
+ Selec-Terrain
ESC
-
JEEP
Renegade 4xe
Trailhawk
-
-
poprzeczny
2
-
4xe
-
-
-
-
+
-
-
-
-
ASTC,
BLD
+ Selec-Terrain
ESC
-
VOLVO
XC-40
Pure Electric
-
-
2 silniki elektryczne
2
Electric AWD
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
STC
ESC
+ CTC
-

MODELE
VAN-y 4x4
RAMA
NOŚNA
SZTYWNA
UKŁAD
NAPĘDU
ILOŚĆ
DYFER
NAPĘD
STAŁY
AUTOMAT
DOŁĄCZANA TYLNA OŚ
2H
AUTOMAT
DOŁĄCZANA PRZEDNIA OŚ
4H
LSD/MCU
4H
z VCU
4H
LOCK
4L
DYFER
LSD
DYFER
z VCU
DYFER
LOCK
KONTR
TRAKC
KONTR
TORU
PNEUMAT
ZAWIESZ
TOYOTA
Estima II
HYBRID
-
-
poprzeczny
2
-
E-Four
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TRC
VSC
-
TOYOTA
Estima III
HYBRID
-
-
poprzeczny
2
-
E-Four
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TRC
VSC,
VDIM
-
TOYOTA
Sienna IV
HYBRID
-
-
poprzeczny
2
-
E-Four
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TRC
VSC+
-

MODELE
osobowe 4x4
RAMA
NOŚNA
SZTYWNA
UKŁAD
NAPĘDU
ILOŚĆ
DYFER
NAPĘD
STAŁY
AUTOMAT
DOŁĄCZANA TYLNA OŚ
2H
AUTOMAT
DOŁĄCZANA PRZEDNIA OŚ
4H
LSD/MCU
4H
z VCU
4H
LOCK
4L
DYFER
LSD
DYFER
z VCU
DYFER
LOCK
KONTR
TRAKC
KONTR
TORU
PNEUMAT
ZAWIESZ
LEXUS
LS 600h
-
-
wzdłużny
3
Torsen
-
-
-
+
-
-
-
-
-
-
VDIM
VDIM
przód
tył
LEXUS
LS 500h
-
-
wzdłużny
3
Torsen
-
-
-
+
-
-
-
-
-
-
VDIM
VDIM
przód
tył
TOYOTA
Prius
4x4
-
-
poprzeczny
2
-
AWD-i
[E-Four]
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TRC
VSC+
-
INFINITI
Q50S
Hybrid AWD
-
-
wzdłużny
2
-
-
-
ATTESA E-TS
+
-
-
-
-
-
-
TCS
VDC
-
ACURA
RLX
Sport Hybrid
-
-
poprzeczny
1
-
Sport Hybrid SH-AWD
-
-
-
-
-
-
tył elektrycznie
-
-
TCS
VSA
+ AHA
+ ETV
-
HONDA
Legend
V
Sport Hybrid
-
-
poprzeczny
1
-
Sport Hybrid SH-AWD
-
-
-
-
-
-
tył elektrycznie
-
-
TCS
VSA
+ AHA
+ ETV
-
SUBARU
Impreza
V
e-BOXER

(CVT)
-
-
wzdłużny
2
-
ACT-4
-
-
+
-
-
-
-
-
-
TCS
VDCS
+ ATV
-
MERCEDES
C
IV
300 e
-
-
wzdłużny
3
4MATIC
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ASR,
4ETS
ESP
przód
tył
MERCEDES
E
V
300 e
-
-
wzdłużny
3
4MATIC
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ASR,
4ETS
ESP
przód
tył
MERCEDES
E
V
300 de
-
-
wzdłużny
3
4MATIC
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ASR,
4ETS
ESP
przód
tył
BMW
330e
VII
-
-
wzdłużny
2
-
-
-
xDrive
+
-
-
-
-
-
-
DTC
DSC
-
BMW
530e
VII
-
-
wzdłużny
2
-
-
-
xDrive
+
-
-
-
-
-
-
DTC
DSC
-
BMW
740e
VI
iPerformance
-
-
wzdłużny
2
-
-
-
xDrive
+
-
-
-
-
-
-
DTC
DSC
przód
tył
BMW
745e
VI
-
-
wzdłużny
2
-
-
-
xDrive
+
-
-
-
-
-
-
DTC
DSC
przód
tył
AUDI
A6 e
IV
-
-
wzdłużny
2
-
quattro ultra
-
-
+
-
-
-
-
-
-
ASR,
EDL
ESC
-
AUDI
A7 e
II
-
-
wzdłużny
2
-
quattro ultra
-
-
+
-
-
-
-
-
-
ASR,
EDL
ESC
-
AUDI
A8 e
IV
-
-
wzdłużny
3
quattro
[Torsen]
-
-
-
+
-
-
-
-
-
-
ASR,
EDL
ESC
przód
tył
VOLVO
S90 / V90
Plug-in Hybrid
-
-
poprzeczny
2
-
HYBRID AWD
-
-
-
-
-
-
-
-
-
STC
ESC
+ CTC
tył
VOLVO
V60
I
Plug-in Hybrid
-
-
poprzeczny
2
-
HYBRID AWD
-
-
-
-
-
-
-
-
-
STC
DSTC
+ CTC
-
VOLVO
S60 III /
V60 II
Plug-in Hybrid
-
-
poprzeczny
2
-
HYBRID AWD
-
-
-
-
-
-
-
-
-
STC
ESC
+ CTC
-
PEUGEOT
508
I
-
-
poprzeczny
2
-
HYbrid4
Diesel
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ASR
ESP
-
CITROEN
DS5H
-
-
poprzeczny
2
-
Hybrid4
Diesel
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ASR
ESP
-
PEUGEOT
508
II
Sport Engineered
-
-
poprzeczny
2
-
HYbrid4
benzyna
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ASR
ESP
-
BMW
225xe
Active Tourer
-
-
poprzeczny
2
-
eDrive
-
-
-
-
-
-
-
-
-
DTC
DSC
+ PC
-

MODELE
super sportowe 4x4
RAMA
NOŚNA
SZTYWNA
UKŁAD
NAPĘDU
ILOŚĆ
DYFER
NAPĘD
STAŁY
AUTOMAT
DOŁĄCZANA TYLNA OŚ
2H
AUTOMAT
DOŁĄCZANA PRZEDNIA OŚ
4H
LSD/MCU
4H
z VCU
4H
LOCK
4L
DYFER
LSD
DYFER
z VCU
DYFER
LOCK
KONTR
TRAKC
KONTR
TORU
PNEUMAT
ZAWIESZ
PORSCHE
911 GT3 R
Hybrid
-
-
wzdłużny
tylny
1
-
-
-
E-boost
[EFWD]
-
-
-
-
tył HLSD,
przód elektrycznie
-
-
-
-
-
PORSCHE
918 Spyder
e-hybrid
-
-
wzdłużny
centralny
2
-
-
-
ePTM
[EAWD]
-
-
-
-
tył
ELSD
-
-
ePTM,
ASR
PSM
+ PTV Plus
-
PORSCHE
Panamera II
4
e-hybrid
-
-
wzdłużny
2
-
-
-
PTM
[EMCU]
+
-
-
-
-
-
-
PTM,
ABD
PSM
przód
tył
PORSCHE
Panamera II
Turbo S
e-hybrid
-
-
wzdłużny
2
-
-
-
PTM
[EMCU]
+
-
-
-
tył
ELSD
-
-
PTM,
ABD
PSM
+ PTV Plus
przód
tył
PORSCHE
Taycan
4S
-
-
2 silniki elektryczne
2
-
-
-
E-Performance
-
-
-
-
tył
ELSD
-
-
ePTM,
ASR
PSM
+ PTV Plus
przód
tył
PORSCHE
Taycan
Turbo
-
-
2 silniki elektryczne
2
-
-
-
E-Performance
-
-
-
-
tył
ELSD
-
-
ePTM,
ASR
PSM
+ PTV Plus
przód
tył
PORSCHE
Taycan
Turbo S
-
-
2 silniki elektryczne
2
-
-
-
E-Performance
-
-
-
-
tył
ELSD
-
-
ePTM,
ASR
PSM
+ PTV Plus
przód
tył
AUDI
e-tron
GT
-
-
2 silniki elektryczne
2
e-quattro
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
eASR,
EDL
ESC
przód
tył
AUDI
RS e-tron
GT
-
-
2 silniki elektryczne
2
e-quattro
-
-
-
-
-
-
-
tył
ELSD
-
-
eASR,
EDL
ESC
przód
tył
AUDI
e-tron Spyder
-
-
wzdłużny
centralny
2
-
-
-
e-quattro
-
-
-
-
-
-
-
ASR,
EDL
ESP
-
BMW
i8
-
-
poprzeczny
centralny
2
-
-
-
eDrive
-
-
-
-
-
-
-
DTC
DSC
-
HONDA
NSX II
-
-
wzdłużny
centralny
1
-
-
-
Sport Hybrid SH-AWD
-
-
-
-
tył,
przód elektrycznie
-
-
TC
VSA
+ ETV
-
FERRARI
SF90
Stradale
-
-
wzdłużny
centralny
1
-
-
-
e4WD
-
-
-
-
tył
E-Diff,
przód elektrycznie
-
-
CT,
F1-Trac,
eTC
CST
+ SSC
+ eSSC
-
FERRARI
SF90
Spider
-
-
wzdłużny
centralny
1
-
-
-
e4WD
-
-
-
-
tył
E-Diff,
przód elektrycznie
-
-
CT,
F1-Trac,
eTC
CST
+ SSC
+ eSSC
-
MERCEDES
SLS
eDrive
-
-
wzdłużny
transaxle
1
-
-
-
eDrive
-
-
-
-
tył,
przód elektrycznie
-
-
ASR
ESP
-
MERCEDES
SLS
E-CELL
-
-
4 silniki elektryczne
0
E-CELL
-
-
-
-
-
-
-
tył elektrycznie,
przód elektrycznie
-
-
ASR
ESP
-
TESLA
S
Electric AWD
-
-
2 silniki elektryczne
2
AWD Dual Motor
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TC
ESC
przód
tył
TESLA
3
Electric AWD
-
-
2 silniki elektryczne
2
AWD Dual Motor
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
TC
ESC
-
JAGUAR
I-Pace
-
-
2 silniki elektryczne
2
Electric AWD
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ETC
DSC
+ TV
przód
tył



Objaśnienia skrótów :

CUV - CrossOver Utility Vehicle (nadwozie osobowe, silnik poprzeczny, napęd 4x4 bez blokad oraz bez reduktora, lekko podwyższony)
SUW - Sport Utility Wagon (nadwozie osobowe kombi, silnik poprzeczny, napęd 4x4 bez blokad oraz bez reduktora, lekko podwyższony)
SUV - Sport Utility Vehicle (silnik poprzeczny lub wzdłużny, napęd 4x4 bez blokad oraz bez reduktora, podwyższony)
ORV - Off-Road Vehicle (nadwozie wagon, silnik podłużny, napęd 4x4 [AWDLOCK lub 2H/4H] z reduktorem [4L], podwyższony)
SUT - Sport Utility Truck (nadwozie pickup, silnik podłużny, napęd 4x4 [AWDLOCK lub 2H/4H] z reduktorem [4L], podwyższony)
FUT - Flexible Utility Truck (nadwozie pickup, silnik podłużny, napęd 4x4 [AWDLOCK lub 2H/4H] z reduktorem [4L], podwyższony)


AWD - All Wheel Drive (stały napęd na obie osie poprzez centralny mechanizm różnicowy)
2H - napęd na tylna oś
4H - napęd na obie osie
4L - napęd na obie osie z reduktorem
LOCK - blokada międzyosiowa lub dyferencjału (uruchamiana mechanicznie lub elektrycznie)
VCU - Viscous Coupling Unit (sprzęgło lepkościowe/wiskotyczne)
MCU - Multi-Plate Coupling Unit (sprzęgło cierne wielotarczowe)
EMCU - Electronic Multi-Plate Coupling Unit (sprzęgło cierne wielotarczowe sterowane elektronicznie)
LSD - Limited Slip Differential (dyferencjał z ograniczonym poślizgiem)
ELSD - Electronic Limited Slip Differential (dyferencjał z ograniczonym poślizgiem sterowany elektronicznie)
FLD - Full Locking Differential (dyferencjał ze 100% blokadą)





Strona główna
Strona główna
http://www.wojdas.24x7.pl
Kontakt e-mail
e-mail :
wojdas@24x7.pl


Kontakt telefoniczny
office tel./fax
+48 77 4367042
Kontakt telefoniczny
mobil tel.
+48 602 759783

Strona utworzona dnia
15 lipca 2005 r.
ostatnia aktualizacja

przez Safe NET Prudnik
tel. +48 77 4367042
+48 602 759783